Her kan du finde svar på de mest stillede spørgsmål
Her kan du finde svar på de mest stillede spørgsmål
WIFI er tilvalg hos os:
Wifi er noget du kan vælge til mod betaling hos os. Vi synes kun de kunder der aktivt tilvælger dette skal betale for det. Vi moplever mange gæster der ikke ønsker at benytte det og de skal derfor ikke betale for det. Vi ved at andre bureauer tilbyder "gratis" wifi, men vær opmærksom på at det er lagt oveni lejen og derfor betaler alle gæster kollektivt for det. Vi mener at det er god service at gæster kun betaler for de tilvalg de ønsker at benytte.
Er der dyner og puder i huset?
Ja der er samme antal dyner og puder som der er sengepladser i huset.
Må man medbringe ekstra børn eller voksne udover det antal personer ferieboligen er beregnet til?
Det er muligt at medbringe børn der ikke kræver egen sengeplads. Du skal enten selv medbringe barneseng eller leje den gennem os. Hvis der er ekstra voksne skal man selv medbringe gæsteseng eller madras samt dyne og pude.
Hvordan tilkøber jeg linned, håndklæder, slutrengøring, fibernet mm.?
Du kan enten gøre dette ved bestilling eller ved at sende os en mail efterfølgende med oplysninger om hvad du ønsker at tilkøbe samt dit reservationsnummer. Se også her.
Hvordan sender jeg en reklamation?
Du kan kontakte os under dit ophold enten på telefon 27847881 eller på mail nina@midtjyllandssommerhusudlejning.dk
Kan jeg ændre eller afbestille min bestilling til en anden periode?
Du kan altid ændre eller afbestille din booking. Det sker i henhold til vores generelle betingelser punkt 5 og 6
Hvordan får jeg fat på jer udenfor åbningstid?
Vi kan altid kontaktes på telefonen og besvarer den som regel døgnet rundt. Vi henstiller dog til at du ikke ringe mellem 23-07 med mindre det er uopsætteligt.
Hvor får jeg nøglen til huset?
Der er nøgleboks eller dørkode ved alle huse. Koden tilsendes sammen med anden relevant ankomst/afrejse info senest 3 dage før din ankomst på den mail der er opgivet ved bestilling.
Er huset opvarmet ved ankomst?
Ved ankomst i perioden 1/11 til 31/3 vil huset være opvarmet til 15 grader ved ankomst forudsat at lejemålet er bestilt senest 3 dage før indflytning.
Kan jeg ankomme tidligere og/eller afrejse senere?
Det er kan nogle gange lade sig gøre mod betaling, kontakt os få dage før din ankomst for at høre om det kan lade sig gøre.
OPDATERET 07/09 2022:
Lige nu gælder vores almindelige lejebetingelser da der ikke er nogen restriktioner eller forbud mod at forsamles i et sommerhus.
Skulle der komme en anden udmelding fra vores brancheforening og/eller lovgivning der ændre dette vil vi opdatere her.
Hvis du vil læse direkte fra myndighederne:
Sundhedsministeriet
Forsamlingsforbud gælder ikke i private hjem og sommerhuse:
Siden slutningen af oktober har det været forbudt at samles mere end ti personer til arrangementer, men forbuddet gælder ikke i private hjem.
Der har dog også været en anbefaling om at mødes max ti personer i hjemmet.
Med virkning fra 6/5 2021 er dette ændret til anbefaling om 25 personer og det er fastslået at forbuddet IKKE gælder sommerhuse og private hjem.
Forsamlingsforbud i Danmark:
Gælder ikke private hjem/sommerhuse.
Skærpet forsamlingsfobud og øvrige tiltag.
Nye-regler-for-forsamlinger-gaelder-ikke-i-privaten-med-en-undtagelse
Forbrugere taber sager om corona-aflyst sommerhusleje:
Ankenævnet for Feriehusudlejning har afgjort de første to sager, hvor forbrugere har aflyst deres sommerhusophold som følge af COVID-19.
Forbrugerne fik ikke medhold i, at de havde krav på at få det fulde lejebeløb tilbagebetalt.
Forbrugerne havde lejet sommerhuse i henholdsvis Nordjylland og på Djurs i påskeugen 2020, men kunne ikke få hele lejeudgiften retur, da de aflyste.
De to sager er derfor indbragt for Ankenævnet for Feriehusudlejning.
Ankenævnet vurderer, at der ikke var tale om en force majeure-situation, blandt andet fordi regeringens henstilling om, at danskerne burde undlade at foretage unødvendige rejser i påsken, ikke kunne ligestilles med et forbud mod at tage på ferie i sommerhus.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har udsendt pressemeddelelse om afgørelserne, som I kan finde her: link
I forhold til de nyeste Covid-19 tiltag anbefaler vi vores gæster følgende:
Alle gæster bør testes for Covid-19 før ankomst
Toiletterne i huset deles op mellem gæsterne
Alle kontaktflader rengøres jævnligt under opholdet
Vi forstår godt, at det er en vanskelig situation, og der opstår en masse spørgsmål nu.
Vi står vi klar til at vejlede dig bedst muligt.
Vi holder os løbende opdateret og følger med i udviklingen.
Derfor vil vi også løbende opdatere denne side, så du er sikret den rette information.
Det betyder dog også, at vi tager forbehold for, at informationerne på denne side kan ændre sig.
FAQ:
Hvad med det jeg har betalt for tilkøbsvarer og rengøring hvis jeg afbestiller:
Tilkøbsvarer tilbagebetales med 100% ved afbestilling.
Depositum tilbagebetales med 100%.
Rengøring bestiller vi den 1. i hver måned og bestilt rengøring kan derfor kun afbestilles med denne varsel - dette tilgodeser også vores rengøringspersonales mulighed dels for at tilrette deres arbejdstid og dels for at sikre deres økonomi i denne, især for timelønnede, usikre tid
Hvad er reglerne for afbestilling:
Situationen p.t. i forhold til covid-19 ændrer ingenting i forhold til den normale procedure omkring aflysning og afbestilling jvf. lejebetingelserne.
Gå ind under:booking/lejebetingelser/
Force Majure:
Der er ikke generelt påstået force majure i Danmark.
kammeradvokaten.dk/nyheder-viden/nyheder/2020/03/coronavirus-og-force-majeure
Kan man hente nøglen uden kontakt med andre:
I forbindelse med ankomst, er det, nogle steder, muligt at afhente nøglen i en nøgleboks ved huset.
Kontakt det os for at høre om mulighederne i forbindelse med netop jeres sommerhus.
Kan man handle ind i området:
De danske detailkæder og regeringen har meldt ud, at der er mad nok, så ingen grund til hamstring!
Ellers kan der bestilles varer til levering fra f.eks. Coop MAD.
Flere oplysninger fåes via de danske myndigheder på:
https://www.sst.dk/da/viden/smitsomme-sygdomme/smitsomme-sygdomme-a-aa/coronavirus/spoergsmaal-og-svar
Rengøring i vores huse:
Hos Midtjyllands Sommerhusudlejning følger vi situationen nøje omkring Corona virus/Covid 19.
Vi skal alle tage ansvar for at begrænse smittefaren, men uden at sætte Danmark helt i stå!
Vi er derfor stadig på telefonen, klar til at hjælpe dig!
Vores rengøringsfolk har håndsprit med i bilen, og tager deres forholdsregler under hvert besøg.
Når vi gør rent i husene, så tager vi naturligvis vores forholdsregler for at efterlade lokationen så ren som muligt.
Derfor desinficerer vi alle håndtag på døre samt ude på badeværelser.
På badeværelser desinficeres også toiletbræt mv.
Det anbefales dog at du selv går dette efter for at være på den sikre side.
Skulle du have spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på enten telefon eller mail, dog kan du forvente længere svartid end normalt da vi modtager mange henvendelser.
E-mail:nina@midtjyllandssommerhusudlejning.dk
Mobil: 27847881